18 Ağustos 2012 Cumartesi

AVM DE GEÇEN BİRKAÇ SAAT VE ŞEHİR EFSANELERİ...

Bugün büyük bir avm de eşimi beklemek durumunda kaldım..Bir hayli   süre bekledim.Gir mağazaya çık mağazadan adlı ata sporumu layıkıyla yerine getirdikten sonra gittim bir cafe de oturup beklemeye karar verdim.Beklerkene belerkene sap modunda olmayayım diye açtım kitabımı okumaya başladım..Sonra tabi şeytan dürttü yan masa sağ masa sol masa derken başladım  laf dinlemeye..
  Konulara gelince yaş ortalamasına göre değişkenlik gösterdiğini şaşkınlıkla fark ettim..Yeni dille teenage denen eski  dille  ergenlerin tek konusu var :mobil tarifeleri ..Kaldır kontör mevzu indir sms  limiti..Anladığınız üzre beni pek sarmadı hoop başka masaya kulak kabarttım..Malum yıllar yılı kulaklıkla radyo dinlediğim için artık kulaklarım antensiz alıcı görevi görebiliyor:)
  Birkaç genç kadının aşk mevzuları da ilgimi çekmedi ..Malum ben 13 yıl önce bu muhabbetleri ziyadesiyle dibe vurdurduğum için gereksiz bir olgunlukla gülümsedim.(içimden tabiki)
  Veee asıl mavranın orta yaş ve az üzerinde olduğunu bir kere daha fark ettim..Muhabbetleri daha dolu daha saf ve daha hoş..Bir kere genelde  şehir efsaneleriyle muhabbete dalıyorlar..Hep birinin çok yakın akrabası varmış olay yerinde ..Birinin eski kayınvalidesinin bir akrabası görmüş..Bir komşunun oğlu iş başvurusunda bulunmuş da tesadüfen görmüş olayı(bu gün yarı buçuk duyduğum mevzu böyle başladı)..Birinin şusu öbürünün busu..Ama kendi gören  duyan bilen yok..Hep üçüncü ağızdan anlatılıyor olaylar ;ama çok güvenilir kaynaktan...hhaaahaaa...İnanılmaz hikayeler ..İnanılmaz bir aldatma hikayesiydi duyduğum..Yazık gerçekse ..değildir umarım..
     Sonra çocukluğumdan beri hafızama damga vurmuş şehir efsaneleri geldi  aklıma bir bir ..Akşam olsun dur dur anlatacağım size bir bir....
  1.       Hayatımın en büyük efsanesi sakallı bebek olayıydı..Bilen hatırlayan vardır ..Hani sakalıyla doğan bir bebek vardı da yanlış hatırlamıyorsam kıyamet üç güne kopar bilemedin beş gün ama bir haftaya garanti demişti..Bizim sokakta en az üç komşumuzun bir akrabasının kızı ebe hemşireydi ve sakallı bebeğin doğduğunu doğruluyordu.Günlerce konuşuldu .Sanırım bir gazetenin tiraj artımı için düzenlenen asparagas bir habermiş.Geçen merak ettim de gogıl amcaya sordum
  2. Hamburger hakkında da hep dönen geyikler vardır..Bazıları çok iğrenç onları yazmayacağım tabiki..Ama hep birilerinin bir akrabasının bir şeyi oğlu ya da kızı bir zamanlar burgercide çalışmıştır..Neler dönüyordur neler.Asla yenmemelidir.Amerika içine ilaç koyabilir az bira  salak olalım diye. birebir çalışan bir tanıdığım hiç olmadı..Ama bu konu açılsın bir deneyin fikri hikayesi olmayan yoktur..
  3. Yaşlı teyzeler vardır çocuk parklarında çocuğunu oynatmaya gelen annelerin akıllarını alırlar..Değişik kaçırılma hikayeleri anlatırlar ..Hep bir tanıdığın çocuğu parkta oynarken kaçırılır ..Taa suriye de  ya da kastamonu da bulunur..Neyse ki teyzoşların vicdanı hep ağır basar çocuklar hep bulunur..
  4. Son olarak yakın  yılların en büyük geyiği kpss sonuçlarına göre torpille atama yapıldığı..Yapılmıyor diyemem  belki oluyordur; inşallah olmuyordur..Haksızlık çok ağır bir yük..Bizim bir akrabanın kaynını 35 puanla atamışlar..Şunun komşusunun eltisi 40 puanla bakanlığa girdi.Normalde kaç puan gerekir desen bilmez :)..ama ne gören vardır ne bilen..                          ......Özetle bu konular muhakkak yaşanmış olabilir ama belki de olmayabilir..İnsanların bu konuları sevip benimsemeleri yeter..Dilden dile yıllarca süregelir                                                                                                           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder